Anul trecut, peste 2.200 de reclamații au fost depuse de cetățeni la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Maramureș. Dintre acestea, peste 600 au fost considerate neîntemeiate, potrivit oficialilor instituției.
„ÃŽn anul 2023, CJPC MaramureÈ™ a înregistrat 2.252 petiÈ›ii. Acestea au vizat produse alimentare È™i nealimentare neconforme, produse È™i servicii financiar-bancare, abonamente de telefonie fixă È™i mobilă, nerespectarea clauzelor contractuale de către diverÈ™i operatori economici, nerespectarea drepturilor de retragere din contractele încheiate la distanță sau în afara spaÈ›iilor comerciale, defecÈ›iuni la produse de folosință îndelungată apărute în termenul de garanÈ›ie, precum È™i anularea garanÈ›iilor bunurilor de folosință îndelungată,” a precizat conducerea CJPC MaramureÈ™.
Reclamațiile, repartizate pe domenii, au avut următoarea distribuție:
- Produse și servicii nealimentare: 2.146
- Produse și servicii alimentare: 67
- Produse și servicii financiar-bancare: 39
Dintre cele 2.252 de petiții înregistrate, soluționările au fost:
- Neîntemeiate: 664
- ÃŽntemeiate: 650
- Rezolvate amiabil: 683
- Nesoluționabile: 59
- Clasate: 71
- Redirecționate: 95
- Retrase: 30