Sondaje prezidențiale: Diferențe semnificative în funcție de comanditari

În ultimele săptămâni, două sondaje recente au relevat diferențe considerabile în preferințele alegătorilor pentru alegerile prezidențiale, în funcție de cine a comandat cercetarea.

Sondaj Verifield (Comandat de USR)

Realizat între 15-30 august, sondajul efectuat de Verifield prezintă următoarea distribuție a intențiilor de vot:

  1. Marcel Ciolacu – 21,9%
  2. Mircea Geoană – 17,8%
  3. Elena Lasconi – 16,3%
  4. George Simion – 14,9%
  5. Diana Șoșoacă – 12,9%
  6. Nicolae Ciucă – 5,9%

Acest sondaj indică o poziție puternică pentru Marcel Ciolacu, liderul PSD, care se află pe primul loc. Mircea Geoană, candidatul independent, este pe locul al doilea, urmat de Elena Lasconi, George Simion și Diana Șoșoacă. Nicolae Ciucă, candidatul PNL, se află pe un loc neașteptat de jos.

Sondaj Center for International Research and Analyses (Comandat de PNL)

Realizat între 24-30 august, sondajul efectuat de Center for International Research and Analyses prezintă o altă imagine:

  1. Marcel Ciolacu – 25%
  2. Nicolae Ciucă – 16%
  3. Mircea Geoană – 14%
  4. George Simion – 13%
  5. Elena Lasconi – 13%
  6. Diana Șoșoacă – 11%

În acest sondaj, Marcel Ciolacu rămâne lider, dar Nicolae Ciucă se află pe locul al doilea, având șanse semnificative de a ajunge în turul al doilea al alegerilor. Mircea Geoană este pe locul al treilea, cu o poziție mai slabă comparativ cu sondajul comandat de USR. George Simion și Elena Lasconi sunt la egalitate, iar Diana Șoșoacă completează lista.

Observații

Diferențe Notabile: Cele două sondaje diferă semnificativ, mai ales în cazul lui Nicolae Ciucă și Elena Lasconi, reflectând posibila influență a comisionarilor asupra rezultatelor.

Impactul Partidelor: Deși Marcel Ciolacu se menține pe primul loc în ambele sondaje, competiția pentru locul al doilea este foarte strânsă și influențată de sursa sondajului.

Aceste rezultate subliniază variabilitatea percepțiilor publicului și importanța sursei de finanțare în interpretarea sondajelor de opinie.

a
Share Post
0 comentarii

LASA UN COMENTARIU