Directorul executiv al Ferrari, Benedetto Vigna, își exprimă speranța că în viitorul apropiat va fi posibil să vândă o mașină cu o valoare exorbitantă de 10 miliarde de dolari. Deși această declarație pare a fi în ton cu spiritul glumeț al industriei auto, ea are la bază un fenomen real care a captat atenția pieței: tendința clienților extrem de bogați de a plăti sume incredibile pentru a-și personaliza propriile „supermașini”.
„Acesta este un vis… dar ar fi un lux extrem”, a declarat Vigna în cadrul unei discuții. Până nu demult, opțiunile de personalizare pentru mașinile de lux, precum Rolls-Royce, Bentley sau Aston Martin, erau limitate la aspecte precum culoarea caroseriei, tipul de tapițerie și designul roților. În ultimii cinci ani, însă, această paradigmă s-a schimbat radical: clienții cu venituri colosale sunt dispuși să investească sume exorbitante pentru a-și transforma mașinile în adevărate opere de artă pe patru roți, uneori ajungând să-și reproiecteze complet întregul vehicul.
„În trecut, personalizarea unei mașini Bentley, de exemplu, se rezuma la alegerea culorii, a tipului de piele și a designului roților, iar toată lumea era mulțumită”, a explicat Adrian Hallmark, fostul director executiv al Bentley, care va prelua funcția similară la Aston Martin începând cu acest an. „Acum, aceste standarde nu mai sunt suficiente. Clienții doresc să-și exprime individualitatea prin intermediul mașinii lor într-un mod cât mai distinct și personalizat posibil.”

