Salva-Vișeu-Sighetu Marmației fără tren! CFR Călători dă vina pe CNCF CFR SA!

CFR Călători a explicat marți retragerea din operarea trenurilor pe secția Salva – Vișeu – Sighetu Marmației, în noul plan de mers 2024-2025, din cauza degradării infrastructurii feroviare.

În luna martie, administratorul infrastructurii, CFR SA, a interzis utilizarea locomotivelor diesel electrice de 2100 CP pe această rută montană dificilă, singurele capabile să facă față cerințelor tehnice. Alte tipuri de material rulant, cum ar fi locomotivele diesel de 1250 CP sau automotoarele Desiro, nu pot asigura operarea sigură și constantă pe acest traseu complex, cu pante abrupte și condiții meteorologice dure.

Secția de 140 km între Salva și Sighetu Marmației prezintă un relief montan dificil, cu pante de până la 20,5 mm/m și numeroase poduri, viaducte și tuneluri. În prezent, chiar și locomotivele de 2100 CP se confruntă cu probleme în condiții meteo severe, manifestând patinaj sau defectări din cauza solicitărilor excesive. Utilizarea altor tipuri de material rulant ar agrava aceste probleme, făcând practic imposibilă operarea trenurilor de călători pe această rută, conform clubferoviar.ro.

CFR Călători își menține interesul de a relua serviciile pe această secție, cu condiția ca CFR SA să efectueze reparații necesare pentru a permite circulația în siguranță. Operatorul speră ca viitoarele lucrări de mentenanță să permită din nou utilizarea locomotivelor diesel electrice de 2100 CP pe această rută.

a
0 comentarii

LASA UN COMENTARIU