Linia feroviară Salva-Vișeu, un simbol al istoriei transportului din România, a fost salvată de la închidere, iar imaginea locomotivei 230516, fabricată la Reșița în 1936, tractând o garnitură charter pe viaductul Romuli, rămâne emblematică. Fotografiată în 2005 de John Day, această scenă aduce un omagiu farmecului trenurilor cu aburi.
Propunerea unui tren turistic cu aburi, dotat cu vagon bar sau restaurant, care să opereze sezonier între aprilie și octombrie, dar și de sărbători, ar putea transforma această linie într-o atracție populară. Ideea include returul pe cale rutieră, oferind o experiență completă și accesibilă turiștilor entuziaști, precizează istoricul Teofil Ivanciuc.



Burcea Constantin | 24 aprilie 2025
|
Extrem de binevenit proiectul pentru turiștii fără masini/auto.
S.ar face mai cunoscut Maramureșului Istoric cu frumusețile, istoria, traditiile sale.
S.ar putea face o joncțiune cu trenul/ghezasu mic/mocanita cu cale ferată îngustă peste pod din halta Vișeu de Sus până în cartierul nemțesc ȚIPȚerei și mai departe pe vsser 65 km cu nenumărate stații.
Poare refacem și calea FERATĂ spre Dealul boului unde neam putem valorifica zona turistică, mediteraneene, etc.
Va mulțumesc cu stimă aleasă,